Afvaltips | Geen kinderen (1)

neem je kinderen niet mee
Neem je kinderen niet mee naar een cafetaria. Laat ze geen friet of hamburgers eten waar jij bij bent. Je begrijpt dat de verleiding dan wederom erg groot wordt. Tevens is het ook niet leuk als je zelf tussen al dat lekker eten zit en zelf niks mag.


Afvaltips | Koop geen snacks en vettigheid

koop geen vettigheid
Koop geen snoep, snacks en vettigheid voor vrienden of familie. Uiteindelijk zul je er zelf van mee gaan eten. Het is moeilijk en ongezellig, maar dient een goed doel.

Afvaltips | Bewaar onzichtbaar

bewaar eten altijd uit het zicht
Bewaar eten en lekkernijen op een niet zichtbare plaats, in ondoorzichtige dozen. Zet ze ver weg, zodat je er moeite voor moet doen.

Afvaltips | Vlees en vette randjes

vlees en vet
Wanneer je vlees hebt besteld, verwijder dan de vette randjes. Die zitten vol met vet en dus calorieën. Bovendien zijn ze niet helemaal niet zo lekker als het echte vlees. Bij gevogelte is het aan te raden het vel te verwijderen.

Afvaltips | Stokbrood

stokbrood en afvallen
Stokbrood met kruidenboter wordt in veel restaurants vooraf aangeboden. Je kunt het stokbrood – met niet al teveel kruidenboter – gebruiken om je alvast wat voller te voelen. Dit zal voorkomen dat je uiteindelijk meer eet dan goed voor je is. Smeer de kruidenboter niet al te dik. Aioli en mayonaise kun je het beste helemaal links laten liggen.

Afvaltips | Aperitiefjes overslaan

sla een aperitiefje altijd over
Sla het aperitiefje voor een maaltijd altijd over. Het liefst doe je dat ook met het toetje. Misschien wat ongezellig, maar uiteindelijk zal het je gewicht zeker ten goede komen.

Afvaltips | Wat ga je nemen?

wat ga jij eten?
Bereid je voor op een etentje buiten de deur door er al aan te denken. Wat ga je nemen? Controleer desnoods de menukaart en bekijk welk diner het gezondst voor je is. Drink vooraf een aantal glazen water.

Afvaltips | Sleur doorbreken

sleur doorbreken met eten
Doorbreek de sleur van je eten. Je hoeft niet altijd voor groenten, aardappels en vlees te gaan. Ook hoef je niet altijd te koken. Gebruik voor de verandering eens de oven of de grill. Probeer in de zomer uit wat je zoal kunt doen met de barbecue. Groenten barbecuen kan ook heel erg lekker zijn.
Een andere wending is een frisse en caloriearme salade bij iedere maaltijd. Je komt er al wat meer door vol te zitten en het is erg lekker.


Afvaltips | Verlaat de tafel

verlaat de tafel
Als je klaar bent met eten, kun je het beste de tafel verlaten. Niets is zo verleidelijk om te gaan eten als etende tafelgenoten. Bovendien zullen zij je aanbieden om nog wat te nemen. Het is misschien niet netjes, maar met een beetje uitleg zullen de meeste tafelgenoten wel begrip voor je situatie hebben.

Afvaltips | Toch zondigen?

afvallen en op gewicht blijven
Natuurlijk kan het voorkomen dat je toch honger hebt en wilt zondigen. Doe dat dan niet alleen. Samen zondigen is veel leuker, maar ook houd je jezelf dan misschien nog wat meer in de hand. Bovendien, een zak chips met z’n tweeën is een stuk gezonder dan alleen.


Afvaltips | Zittend eten

afvallen en op gewicht blijven
Eet altijd zittend, nooit liggend op een bed of op de bank. Wanneer je wel ligt wordt het gegeten voedsel nu eenmaal moeilijker verteerd.

Afvaltips | Het belang van seks

afvaltips
Seks is belangrijk. Het kan je ook bij afvallen helpen. Niet alleen de liefde neemt veel problemen weg, ook seks zorgt voor beweging. En beweging betekent afvallen.

Afvaltips | Maak het ingewikkeld

afvallen en gewicht
Zorg ervoor dat er geen makkelijk te bereiden hapjes in huis zijn, zoals op te warmen worstenbroodjes, bitterballen en andere vette snacks. Hoe ingewikkelder het is om een lekker tussendoortje te bereiden, hoe minder je ervan zult eten. Dat komt uiteindelijk de lijn weer ten goede.

Afvaltips | Diëtist

hulp nodig bij afvallen
Kom je er zelf niet meer helemaal uit? Weet je niet meer wat je wel en niet mag? Kies dan voor een diëtiste. Een diëtiste heeft verstand van zaken en kan je helpen datgene te doen dat het beste voor je is en dat bij je past.